در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات شصتمین شنبه امیدوافتخار/ افتتاح کارخانه آسفالت گرمدره 

سخنگوی شهرداری تهران گفت: بنا است با حضور شهردار تهران بهره‌برداری از کارخانه آسفالت در غرب تهران صورت بگیرد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره افتتاح‌ها و برنامه‌های شصتمین شنبه امیدوافتخار اعلام کرد: روز شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ بهره‌برداری از کارخانه آسفالت با همکاری سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در محل غرب تهران (گرمدره) در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید آسفالت ۱۰ سال است، افزود: هر سال ۱۰ درصد از معابر پایتخت به روکش آسفالت نیاز دارد. همین موضوع ضرورت نیاز به آسفالت‌ریزی مداوم و گسترده را در پایتخت مشخص می‌کند. 

محمدخانی در ادامه با بیان این فرض که اگر هر متر مربع آسفالت با ضخامت ۷ سانتی‌متر را به تناژ تبدیل کنیم، سالانه به ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم، گفت: در یک دهه گذشته میزان آسفالت پخش و اجرا شده از سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن بیشتر نشده است. 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص اهمیت افتتاح کارخانه آسفالت و ضرورت وجود آن در پایتخت عنوان کرد: با توجه به میانگین سالانه تولید آسفالت شهر تهران و تامین آن به کمک کارخانه‌های آسفالت سازمان مهندسی و عمران میزان عقب‌ماندگی ۱۰ میلیون‌تنی در تولید آسفالت نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات کارخانه آسفالت افتتاحی روز شنبه خاطر نشان کرد: برای این کارخانه زمینی با مساحت ۲هزار مترمربع در نظر گرفته شده است. همچنین یک مسیر ۱.۴ کیلومتری برای سهولت در دسترسی به کارخانه شماره ۱ روسازی و آسفالت شد. 

به گفته سخنگوی شهرداری تهران این کارخانه پس از گذراندن مرحله اجرا، مرحله تست گرم را پشت سر گذاشته و عملکرد تولیدی آن بررسی و آزمایش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار